![onderzoek-twitter[1]](https://kmo.attentia.be/wp-content/uploads/2020/09/onderzoek-twitter1-600x299.png)
Onderzoek: Duurzaam en digitaal (samen)werken
Hoe aarden de Belgische organisaties en werknemers vandaag in een nieuw digitaal tijdperk?
Het mag niet verbazen dat we dit jaar met z’n allen de weg van een nieuw digitaal tijdperk zijn ingeslagen. De beweging naar structureel telewerk zat er bij veel organisaties al een tijdje aan te komen, maar met de coronamaatregelen die alles in stroomversnelling brachten, betekende dit voor heel wat organisaties een fast forward in hun digitale transformatie planning.
We waren nooit eerder zo (digitaal) verbonden en tegelijk zo ver van elkaar verwijderd. Die tendens brengt zeker de nodige uitdagingen met zich mee, maar geeft ons ook de kans om stil te staan bij de huidige manier van werken en hoe dit in de toekomst idealiter aan te pakken. Welke lessen kunnen we trekken over de organisatie van ons werk? Zijn we productiever thuis of net niet? Wat zijn de grote voordelen maar ook nadelen van het telewerken? Hoe vervangen we de spontane én noodzakelijke gesprekken rond de koffiemachine of tijdens de lunch? Hoe houden leidinggevenden overzicht én vinger aan de pols?
Vanuit het menselijk en technologisch ondersteunend belang van Attentia en Synergics, trachten we aan de hand van dit marktonderzoek antwoorden te formuleren op deze meest prangende vragen.
Doe mee aan ons onderzoek